Social media is een steeds belangrijker deel van ons dagelijks leven: steeds meer mensen spenderen een steeds langere tijd op bijvoorbeeld Instagram, Facebook of Twitter. Daarom is het juist ook een plek waar ondernemers kansen kunnen pakken. Waarschijnlijk zijn je concurrenten al actief op social media, dus waar wacht jij nog op? In deze blog kun je lezen welke toegevoegde waarde social media marketing voor jouw bedrijf van hebben.
Groter bereik
Zoals eerder gezegd zijn enorm veel mensen actief op sociale media. Hierdoor kan je via sociale media enorm veel potentiële klanten bereiken. Daarnaast is het op sociale media erg makkelijk om specifieke doelgroepen te targetten. Dit houdt in dat je je tot elke doelgroep op een andere manier richt, vaak door middel van uitingen die gespecialiseerd zijn op de wensen van die doelgroep. Omdat voor iedere doelgroep een andere strategie goed werkt, is deze strategie enorm effectief. Ten slotte is een groot voordeel van social media marketing dat veel verschillende vormen ervan geheel gratis zijn.
Unieke band met de klant
Over het algemeen is de sfeer die op sociale media heerst een stuk minder formeel dan in traditionele media. Klanten vinden het niet fijn als bedrijven zich presenteren als groot, onbereikbaar bedrijf, maar willen juist kunnen relateren aan een persoon van vlees en bloed zoals zijzelf. Hierdoor kan je een hele andere band opbouwen met je klant
Jonge generatie aanspreken
Ten slotte zijn er relatief veel jonge mensen actief op social media. Hierdoor zijn ze met uitstek dé plek om jonge mensen te bereiken. Wanneer jouw bedrijf zich richt op jonge mensen of dit wil gaan doen, zijn sociale media de juiste plek om je tot de jonge generatie te richten. Hou er wel rekening mee dat je een campagne opstelt die jongeren aanspreekt!