Voor bedrijven wordt het tegenwoordig steeds lastiger om de aandacht van de consumenten te behouden. De concurrentie neemt immers sterk toe, waardoor de keuze voor consumenten groter dan ooit is. Toch zijn er een aantal manieren waarop jij jouw bedrijf kunt laten opvallen bij de consumenten.
Zo wordt er inmiddels op grote schaal linkbuilding toegepast door bedrijven. Dankzij deze strategie is het mogelijk om meer bezoekers aan te trekken, onder meer door de grotere positie in de zoekresultaten van grote zoekmachines. Dat kan een groot verschil maken in de resultaten van een bedrijf! Zou jij graag meer informatie over linkbuilding en de werking van deze internationale seo strategie willen? Lees snel verder.
Definitie van linkbuilding
Linkbuilding is een strategie om de positie van jouw website in de zoekresultaten te verbeteren. Hierbij is het toepassen van externe linkbuilding van belang. Hierbij zullen artikelen, die op andere websites zijn geplaatst, voorzien zijn van linkjes die de lezer doorverwijzen naar jouw website. Zoekmachines, waaronder Google, verwachten dat websites met veel externe links beschikken over relevante informatie. Hierdoor zullen de zoekmachines de website met veel externe links hoger in de zoekresultaten plaatsen. Voor ondernemingen is de positie in de zoekresultaten van groot belang voor de resultaten. Door linkbuilding toe te passen, zul jij het aantal externe links naar jouw website vergroten, zodat jij kan profiteren van de voordelen van een hogere positie in de zoekresultaten.
Linkprofiel opbouwen
Het is belangrijk om uiteindelijk te beschikken over een goed linkprofiel. Een wat? Een goed linkprofiel beschikt over verschillende links die verwijzen naar jouw website. Onder de verschillende links vallen onder meer links vanaf partnerwebsites, zakelijke websites en social media. Daarbij heeft de ankertekst ook veel invloed. Dit is het stukje tekst dat aan de betreffende link is gekoppeld. Om de linkbuilding zo natuurlijk mogelijk te houden, is het van belang dat er sprake is van diversiteit in de ankertekst. Indien jij schoenen verkoopt op jouw website is het verstandig om te kiezen voor ankerteksten als ‘schoenen’, ‘schoenen kopen’ of jouw bedrijfsnaam.
Linkbuilding uitbesteden
Om te kunnen spreken van optimale linkbuilding zullen de betreffende artikelen met de externe links moeten voldoen aan enkele eisen. Helaas wijzigen deze eisen regelmatig, waardoor het erg lastig kan zijn om de linkbuilding zelf te optimaliseren. Hierdoor kiezen veel bedrijven ervoor om de linkbuilding uit te besteden. In dit geval zullen ervaren copywriters jouw linkbuilding optimaliseren. Zij zijn immers bekend met de huidige eisen en weten exact hoe zij jouw linkbuilding kunnen optimaliseren.