Wil jij antwoord op de vraag hoe je het maximale uit Google Adwords haalt? Wil je het maximale rendement uit je advertentiecampagnes halen en wil je alle kansen die er liggen benutten? Heb je zelf geen tijd om het proces te monitoren en ontbeer je de specifieke kennis? Dan is het de hoogste tijd een Google Adwords specialistin te huren. Kun jij je tijd anders invullen met zaken waarin jij het verschil kunt maken.
Specialist brengt vooral structuur aan
De Google specialist kan je op alle mogelijke manieren ontzorgen en je werk uit handen nemen. Dan kun jij als ondernemer die dingen doen die jij goed beheerst en hoef je je over de online campagnes dus geen zorgen te maken. Als geen ander is de SEA specialist in staat om structuur in je campagnes door te voeren, en die structuur moet voor lage kosten per klik zorgen. De specialist weet wat goede advertenties zijn en weet hoe de klant getriggerd kan worden om toch vooral op jouw advertentie te klikken. Door het goede werk van de Google Adwords specialist word je zichtbaarheid al snel beter en dat levert je al op korte termijn heel veel meer nieuwe bezoekers op je website op.
De mate van concurrentie bepaalt voor een deel de prijs
Google Adwords heeft je als ondernemer ontzettend veel te bieden. Alleen met hulp van de specialist kun je die functies ten volle benutten. Zo haal je altijd meer rendement uit je campagnes, alleen al door de structuur die de Google Adwords specialist aan zal brengen. Structuur is belangrijk, omdat het je kosten laag houdt en het rendement verhoogt. Je betaalt Ads via de kosten per klik methode, een methode die gebaseerd is op de mate van concurrentie, de advertentiepositie en de kwaliteitsscore. Hoe groter de concurrentie is, hoe meer je betaalt en de eerste positie in Google kost je uiteraard meer dan een lagere plaats. De kwaliteitsscore is weer gebaseerd op de verwachte CTR, de ervaring van gebruikers op de pagina en de relevantie van de advertentie.
De campagnes worden continu geoptimaliseerd
De Google Adwords specialist zal je campagne continu optimaliseren waarbij het laag houden van de kosten per klik, het optimaliseren van advertenties en het gebruik van de advertentie extensies belangrijke werkzaamheden zijn. De specialist zal altijd meer dan een advertentie instellen, die willekeurig weer worden gegeven. Zo kan de specialist zien wat nou het beste werkt. Wordt er niet of nauwelijks op een advertentie geklikt, dan verwijderd de Google specialist die en zal hij een nieuwe instellen.
Gebruik de extensies
De specialist weet ook raad met de talloze extensies die gebruikt kunnen worden. Zo zijn er locatie extensies, highlight extensies, bericht extensies, sitelinks extensies, prijs extensies, recensie extensies en app extensies waar je gebruik van kunt maken. Conclusie? Met Ads adverteer je doelgericht en de mogelijkheden zijn enorm. Alleen door een Google Adwords specialist in te schakelen kun je de kansen die er liggen verzilveren. Adwords uitbesteden is dus een prima plan.