Heb je een aantal jaar geleden een marketingopleiding gevolgd en is je kennis over digital marketing niet up-to-date, dan wordt het hoog tijd om dit te veranderen. Digital marketing wordt steeds populairder en zal langzamerhand de traditionele marketing vervangen. Kijkend naar het aantal uitgaven aan SEO en SEA loopt de traditionele media ver achter. Digtial marketing is eigenlijk een vak apart en is ontzettend breed. Met een normale marketingachtergrond wordt het moeilijk om advies te kunnen geven op het gebied van online marketing. In dit artikel geven we een aantal tips over hoe je een expert kan worden.
Zelfstudie is the key
Dankzij het internet is er ontzettend veel informatie beschikbaar over digital marketing en de verschillende takken. Bedrijven en tools ontwerpers delen hun kennis op via verschillende platformen en dagen je uit om aan de slag te gaan. Daarnaast zijn er ontelbaar veel artikelen te vinden over digital marketing en de ins en outs. Verder kan je zelfs gratis Google tests maken om je analytics skills te verbeteren. Liever technische SEO leren? Doe dan de gratis cursus van Semrush en behaal je certificaat.
Opleiding volgen
Wanneer zelfstudie niks voor jou is, is het altijd nog mogelijk om een Digital marketing opleiding te volgen via SRM.nl. Tijdens deze opleiding komt de traditionele marketing ook weer terug en zal je verschillende marketingplannen moeten schrijven. In het tweede gedeelte van de opleiding zal er meer focust worden op online marketing. Het hoofddoel van de opleiding is je zo breed mogelijk opleiden tot een digital marketing specialist.
Traineeship volgen
De laatste en waarschijnlijk ook de beste manier om digital marketing te leren is door het uit te voeren. Er zijn voldoende bedrijven die staan te wachten op iemand die een traineeship wil volgen. Tijdens zo een traineeship leer je van elke discipline iets en kies je uiteindelijk 1 uit waarin je wil specialiseren. Door een traineeship te volgen, leer je niet alleen heel veel maar wordt de kans ook groter op een baan in de digital marketing branche.