Er is vaak discussie in de wereld van digitale marketing. Een soort kip en ei discussie. Wat is belangrijker of wat komt eerst, content of de backlinks? Persoonlijk vind ik dit een beetje onzinnig. Het is helder dat zowel content als backlinks fundamentele bouwstenen zijn voor iedere succesvolle online onderneming.
Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik toch denk dat content eerst komt. Want als er geen content is, dan kunnen nergens backlinks naar gewezen worden. Met de SEO richtlijnen van vandaag de dag is het ook niet meer zo dat je zelf links gaat aanmaken naar je eigen site. Nee, dat is een faux pas. Het moet zo zijn dat jouw website zo goed is dat deze uit zichzelf relevante verwijzingen aantrekt. Dat doe je dus met uitstekende content. Dus eigenlijk is de vraag voor mijzelf toch wel een beetje beantwoord, content komt eerst.
Kwalitatieve content is doorgaans diepgravend. Het is doorgaans langere inhoud, dus zeg minimaal 800 woorden. Alle grote onderzoeken tonen dit ook aan, dat langere inhoud vaak beter presteert in zoekmachine resultaten, en ook dus meer links aantrekt, wat dus weer helpt om nog betere rankings te behalen en zo ontstaat een heuse positieve vicieuze cirkel.
Maar goede content schrijven is niet bepaald easy. Heb je zelf geen talent voor het geschreven woord, dan zou ik echt willen aanbevelen om dit over te laten aan een professional. Net zoals mensen die niet kunnen zingen bij talenten programma’s als Idols is het lezen van slecht geschreven teksten online echt tenenkrommend en je schiet jezelf hiermee in de voet kan ik je op het hart benadrukken. Een creatief ervaren SEO tekstbureau waar wij veel positieve ervaringen mee hebben is swaanscommunicatie.nl.
Dit zijn verdere gegevens van Swaans:
Adres: Bruijellestraat 4, 5048 AE Tilburg
Provincie: Noord-Brabant
Telefoon: 013 460 0339
URL: https://www.swaanscommunicatie.nl/
We kunnen ze van harte aanbevelen voor allerlei soorten teksten, zakelijk, casual, promotie, het maakt niet uit ze kunnen het allemaal.