Dat is een hele goede vraag. Heb jij jezelf dit wel eens afgevraagd? De vraag naar marketeers stijgt, maar het aanbod ook. Als je jezelf verder kunt ontwikkelen, doe het dan. Je hebt nu de kans, dan moet je hem pakken ook! Je kunt jezelf op veel verschillende vlakken specialiseren, echter zul je hiervoor wel over de juiste kennis moeten beschikken. Er wordt van je verwacht dat je deze kennis zelf opdoet, online. Een goede tip is blogs lezen.
Als je de online wereld in wilt gaan, kun je zoal aan de slag gaan als SEO-specialist. Je houdt jezelf dan vooral bezig met het populairder maken van webpagina’s zodat jouw website beter scoort bij de zoekresultaten in Google. Je optimaliseert pagina’s voor bezoekers, zodat ze hoger ranken bij de zoekresultaten. Je maakt een website dus eigenlijk zoekmachine vriendelijk. Daarnaast kun je ook als SEA-specialist beginnen. Een SEA-specialist houdt zich vooral bezig met de vorm van reclame waarbij je betaalde advertenties in de resultaten van online zoekmachines stimuleert. Hoe beter je jouw advertenties aanpast aan je doelgroep en inhoud van de landingspagina, hoe beter je resultaten zullen zijn.
Hou je jezelf liever bezig met offline marketing? Dat kan natuurlijk ook. Wanneer je een baan in de marketing hebt, richt je jezelf op een groot creatief proces. Er moeten namelijk concepten worden bedacht en vormgegeven. Je brengt een reclameboodschap over, om een zo groot mogelijk publiek te bereiken.
Onthoud, wat je ook gaat doen, welke kant je ook op wilt gaan. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Je kunt altijd de overstap maken, dus mocht je misschien een verkeerde keus hebben gemaakt. No worries. Het is juist goed om je op meerdere vlakken te specialiseren, dit kun je altijd goed gebruiken. Welke functie je ook vervult.