Content marketing heeft als voornaamste doel klanten binden en aantrekken. Vaak wordt het begrip contentmarketing door de war gehaald met inbound marketing. Het verschil ligt in dat Content marketing gericht is op zowel online als offline en kan dus ook in de vorm zijn van persoonlijke communicatie of evenementen. Inbounding marketing daarentegen is enkel gericht op het vindbaar zijn via zoekmachines, websites en social media. Als organisatie wil je dus via contentmarketing op het juist kennis domein waar de doelgroep zich bevindt. Zo gaan steeds meer bedrijven bloggen. Door relevante en waardevolle content te creëren wordt authoriteit en reputatie opgebouwd.
Voordelen van content marketing
allereerst is content marketing een investering op langere termijn. Doordat het schrijven van een goed artikel kan leiden tot bezoekers voor meerdere jaren, bouw je inkomend verkeer op voor de lange termijn.
Ten tweede is content marketing op de meeste verscheidene manier in te zetten en is de vorm dus erg vrij. Door content marketing toe te passen kan je volledig focussen op de doelgroep en wellicht de fase waar de klant zich in bevindt. Om te beginnen kan content een bepaalde positie in de zoekmachines nemen. Op deze manier verkrijg je bezoekers naar jouw website. Ook is het mogelijk om de content in blog vorm aan te bieden. Deze blogpost kunnen bijvoorbeeld op verschillende platforms geplaatst waarmee extra zichtbaarheid wordt gecreëerd. Daarnaast kan de content via andere kanalen zoals e mailmarketing of linkedin uitgezet worden.Content kan dus voor verschillende soorten doeleinden ingezet worden.
Ten derde is content essentieel voor de doelgroep. Het voornaamste doel is dan ook om de doelgroep van relevante content te voorzien. Uit deze relevante content haal de lezer waarde en moet het probleemoplossend zijn. Mocht je nu opzoek zijn naar een online marketing bureau die jou verder kan helpen met content marketing? Neem dan vooral een contact op met DoubleSmart, zij helpen je graag verder!