In een land waarin iedereen onbeperkt toegang tot het internet heeft, wordt het online vindbaar zijn, steeds belangrijker voor bedrijven. Online marketing is daarbij niet meer weg te denken. De data die online te verzamelen is, geeft je nog beter inzicht in je klanten. Dit helpt jou en bedrijf je klanten beter te begrijpen. De Coronapandemie heeft ervoor gezorgd dat we allemaal nog meer online zijn gegaan. Mede daarom is het nu belangrijker dan ooit om nu in te zetten op online marketing. Lokale online marketing blijkt daarbij steeds krachtiger te worden. Hieronder een aantal redenen waarom je als bedrijf nu in moet zetten op lokale online marketing.
Lokale zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd. Het helpt bij het online zichtbaar maken van jou bedrijf. Daarbij is het voor de meeste bedrijven belangrijk om vooral lokaal zo goed mogelijk zichtbaar te zijn. Het doel van SEO is om zoveel mogelijk bezoekers naar je website te krijgen, die uiteindelijk over gaan op de gewenste actie. Om bezoeker naar jou website te krijgen is belangrijk dat je als bedrijf hoog in bekendste zoekmachines scoort. Dit is werk voor een specialist. Wanneer je vooral de lokale markt wilt bedienen, is belangrijk om een specialist in handen te nemen die verstand heeft van lokale online marketing. Deze specialist weet vaak als geen ander wat er speelt en werkt in jou lokale marktgebied.
Google mijn bedrijf
Google mijn bedrijf helpt jou je bedrijf nog beter op de kaart te zetten. Het wordt weergegeven boven de zoekresultaten, en is daarmee een belangrijke tool om goed lokaal vindbaar te zijn. 46% van de zoekopdrachten zijn bedoeld om lokaal iets te vinden. Daarnaast zoekt men vaak iets op wanneer men al een koopintentie heeft, je bent dus al een stuk verder in de customer journey. Google mijn bedrijf is geheel gratis en richt zich op de lokale klanten. Wanneer je zelf hier geen kaas van hebt gegeten is het verstandig om dit in te laten richten door een specialist.
Social media
In Nederland zijn er 13,7 miljoen mensen die van één, maar vaak meerdere social media kanalen gebruik maken. Hiermee kun je dus zeggen dat social media een groot bereik heeft. Dit biedt kansen voor jou en je bedrijf. Door zichtbaar te zijn op de social kanalen blijf je vaak zichtbaar voor al bestaande klanten. Dit zorgt voor een hoger percentage terugkerende klanten. Daarnaast kun je de social kanalen gebruiken om handige informatie of acties te delen met je volgers. kortom je gaat de interactie aan met je volgers.