Als je een website hebt is het natuurlijk je bedoeling om zo veel mogelijk bezoekers te trekken zodat je online steeds beter gevonden gaat worden. Een van de manieren waarop je dat kunt doen is door het inzetten van social media. Social media als Facebook, Twitter en Instagram lenen zich perfect voor het garen van bezoekers voor jouw website. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is het goed gebruiken van deze kanalen. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Zorg voor de juiste doelgroep
Zoekresultaten voor je website behalen door middel van social media is niet meer weg te denken, want social media en vindbaarheid zijn anno 2018 onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kijk eerst goed waar jouw doelgroep zich bevindt. Jongeren zitten veel op Instagram en Twitter, de gemiddelde Facebookgebruiker wordt wat ouder. Hier moet je goed over nadenken zodat je de juiste toon aanslaat bij je toekomstige bezoekers.
Zorg voor volgers op social media
Het begin voor een vruchtbare website ligt bij een succesvol social media account. Wanneer je jouw social media op een goede manier inzet trek je vanzelf bezoekers naar je website. Het is dan ook belangrijk om bijvoorbeeld op Instagram regelmatig te posten, of op Facebook dagelijks een bericht met link achter te laten. Jouw toekomstige bezoekers houden van een levendige social media en zullen je dan ook sneller gaan volgen. En wanneer ze jouw social media leuk vinden, klikken ze eerder op de link naar je website. Mocht je pas net begonnen zijn met social media, is en jouw hoeveelheid volgers nog niet al te groot, dan is het kopen van volgers altijd een goede optie voor het opstarten van een succesvol account. Als een account al veel volgers heeft, zijn mensen sneller geneigd om ook te volgen.
Zorg dat er over jouw site gepraat wordt
Een goede naam voor jouw website is ontzettend belangrijk. Er zijn veel bedrijven die groot zijn geworden door social media. Rumag is hier een goed voorbeeld van. Dit bedrijf begon door grappige teksten via social media te verspreiden. Dit sloeg enorm aan bij het juiste publiek. Nu is het een succesvolle onderneming dat onder andere merchandise verkoopt. Mensen begonnen berichten te delen en elkaar overal in te taggen. Aan dit verhaal kan jij met je website ook een voorbeeld aan nemen.
Zorg voor conversatie
Ga in gesprek met je volgers. Daag ze uit om te reageren, geef ze een reactie wanneer ze iets vragen of gebruik de actualiteit om iets duidelijk te maken. Op deze manier heeft je publiek door dat je ze serieus neemt, en dat wordt erg belangrijk gevonden.