Als eigenaar van een webshop moet je constant rekening houden met de presentatie van je producten. Hieronder valt niet alleen hoe jij je producten laat zien op je webshop, maar bijvoorbeeld ook hoe jij je bestellingen inpakt en verstuurt. Want het is wel de bedoeling dat je producten onbeschadigd aankomen bij de klant. Daarnaast is het pakket zelf onderdeel van de promotie van je webshop. Besteed daarom ook voldoende aandacht aan deze materialen.
Noppenfolie en dozen
Houd er altijd rekening mee dat het product kan bewegen in de verpakking. Om dit te voorkomen, zorg je dat het betreffende artikel totaal geen ruimte meer heeft om te verschuiven in de doos zelf. Gebruik ten eerste noppenfolie (veel mensen noemen dit ook wel bubbeltjesplastic) en wikkel hier het product een aantal keer in. Om de presentatie wat mooier te maken, kan je het hierna ook nog inpakken in gekleurd papier. Zorg voor een passende doos, zodat het artikel niet al te veel ruimte heeft om alsnog te bewegen. Vul eventuele overgebleven ruimte verder op met luchtzakken of proppen papier.
Je eigen tape
Maak je gebruik van een blanco doos? Dan is het alsnog mogelijk om op een eenvoudige manier je pakket te personaliseren. Gebruik hiervoor tape met logo van bijvoorbeeld je bedrijf, of laat dit bedrukken met de pakkende slogan waarmee je bekend staat. Wat betreft deze tape kan je kiezen voor verschillende materialen en bedrukkingen, zodat er altijd een optie is die aansluit op de huisstijl van jouw webshop.
Eenvoudige communicatie
Tape bestellen is overigens ook nog eens heel verstandig om een andere reden. Het valt voor het postorderbedrijf niet altijd even goed op of een pakket breekbare inhoud heeft of niet. In dit geval kan jij het pakket nog voorzien van waarschuwingstape, zodat dit wél duidelijk te zien is. Ook kan je kiezen voor een andere variant met bijvoorbeeld ‘This side up’, zodat het pakket niet gekanteld wordt.