De wereld van Search Engine Optimization is voor jou niet onbekend. Je bent al een maanden actief als online marketeer, dus het is allemaal bekend terrein. Toch komt er steeds meer informatie bij, waardoor je snel het idee kan hebben dat je niet bij bent. Google heeft constant nieuwe updates, waardoor het soms lijkt alsof je door het bos de bomen niet meer kan zien.
Om te voorkomen dat je achter al die informatie moet rennen, moet je steeds je kennis opfrissen. De basis van SEO moet je onder de knie hebben. Als de basis goed is, heb je een prima fundament en wordt het makkelijker nieuwe informatie te leren.
Soms komt het voor dat je de basis van SEO vergeet. Daarom is deze blog geschreven zodat je altijd een referentiepunt hebt als je even niet meer weet hoe het er aan toe gaat.
Welke basiselementen van SEO moet je altijd onthouden ?
- Het complete plaatje. Voordat je alle trucjes van SEO kent, zorg ervoor dat je weet waar het over gaat. Het doel van SEO is om je website te optimaliseren zodat deze hoger scoort in de zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw branche. Er zijn vele manieren om het te doen maar de voornaamste is het vergroten van je relevantie en autoriteit.
- Domein en pagina autoriteit. Daarna ga je jouw kennis over de domein en pagina autoriteit verversen. Het is idee is dit; de domein autoriteit geeft aan hoe betrouwbaar jouw domein is. De pagina autoriteit geeft aan hoe sterk een bepaalde pagina is. Die autoriteit van die pagina is afhankelijk van de autoriteit en de volume van inkomende links.
- Algemene on-site optimalisatie. Onthoud dat het gaat om een verzameling van tactieken, waarvan de meeste eenvoudig te in te zetten zijn. Het is gericht op het zichtbaar en indexeerbaar maken van je website voor de verschillende zoekmachines.
- Linkbuilden. Linkbuilden is wanneer je content verzorgt op een externe pagina ten voordele van jouw pagina’s. Het effectieve van linkbuilden is dat je een linkbuilder kunt aannemen, waardoor jij meer tijd en ruimte hebt om te focussen op jouw taken binnen jouw seo functie.
- Keyword onderzoek. Bepaalde target keywords zijn niet zo belangrijk als voorheen, toch je moet altijd de head keywords en long-tail keywords kunnen identificeren. Dit geeft je een goede sturing voor de richting van je campagne.
Naarmate je bezig bent des te meer de fundamentele elementen van SEO voor jou vanzelfsprekend worden. Je zult ook merken, hoe meer je de theorieen toe past des te meer je je veilig voelt binnen je functie.