Vandaag de dag kun je verschillende stappen ondernemen om met je website beter te ranken in de zoekmachines. Het is meer dan ooit belangrijk om goed gevonden te worden, aangezien het aantal bedrijven in Nederland met het jaar blijft groeien. Om je product of diensten onder de aandacht te brengen én om zo klanten te bereiken, moet je zo hoog mogelijk in Google staan. In dit artikel vertellen we je meer over waarom contentmarketing zo belangrijk is en hoe je dergelijke marketing op de juiste manier laat werken.
Contentmarketing is de juiste keuze
Het delen van waardevolle content die volgens de laatste SEO regels geschreven is, is tegenwoordig interessanter en vaak duurzamer dan het aangaan van advertenties. Wist je bijvoorbeeld dat bedrijven die bloggen gemiddeld 80% meer bezoekers krijgen dan wanneer je dit niet doet? Zij genereren gemiddeld 126% meer leads. Contentmarketing is hiermee waardevoller dan een willekeurig artikel, mits de blogs natuurlijk SEO geoptimaliseerd zijn én uniek zijn. Een artikel over het inrichten van je woonkamer is minder snel vindbaar dan een artikel met een meer specifiek onderwerp, zoals het inrichten van een kleine woonkamer met veel ramen. Is je artikel en zo je website eenmaal goed vindbaar dan wordt er vaker op geklikt. Wordt er vaker op geklikt, dan komt je website hoger te staan omdat Google merkt dat het interessant genoeg is. Kortom: een interessante cirkel waar je als bedrijf zeker in zou moeten investeren.
Let op de juiste SEO titel en meta
Om goed gevonden te worden is het aan te raden om schrijvers of bloggers in te schakelen voor het maken van content, tenzij je zelf de expertise in huis hebt om aan de slag te gaan. Grote kans dat je geen extra tijd over hebt en een freelance blogger wel. Besteed daarom dergelijke diensten uit, zodat je zeker weet dat je van kwaliteit kunt profiteren. Hierbij is een sterke SEO kop met de juiste zoekwoorden ontzettend belangrijk om zo snel gevonden te worden. Schrijf enkele zoekwoorden op waar je op gevonden wilt worden en doe een AdWords onderzoek om te checken op welke woorden je het beste scoort in Google. Op basis daarvan maak je een pakkende titel en interessante metadata waar men op wil klikken.
Afbeeldingen zijn ook belangrijk voor Google
Tot slot is het van groot belang om je artikelen te ondersteunen met geoptimaliseerde afbeeldingen. Dat betekent dat je Google moet vertellen waar de afbeeldingen over gaan. Verklein als eerste stap de afbeelding voor een snellere laadtijd van je website, iets dat ontzettend belangrijk is voor je ranking. Zorg ervoor dat de titel van de opgeslagen afbeelding een zoekwoord bevat en stel een alt-tekst in voor het geval je afbeelding even niet wordt geladen. Geef daarbij aan de afbeelding ook nog een extra titel, zodat je op deze woorden in je contentmarketing kunt scoren.