Steeds meer bedrijven zetten content marketing in om meer aandacht te creëren. Een bedrijf dat met de juiste content marketing in de media komt krijgt automatisch veel aandacht en vaak ook in de vorm van free publicity. Het brengt nog een voordeel met zich mee. Dat is dat er links naar de eigen website kunnen worden gegenereerd wat voordelen biedt voor het linkprofiel. Hoe je dit inzet? Hieronder lees je er meer informatie over met verschillende tips.
Het inzetten van content marketing om links te genereren
De grote vraag is hoe je er het beste voor kan zorgen dat andere websites naar jouw website linken, puur om de informatie die jij creëert. Dat doe je door een stuk informatie op jouw website te plaatsen dat affiniteit heeft met jouw business en die van andere websites. Deze informatie creëer je bijvoorbeeld door een enquête te houden, bestaande data te analyseren of andere content te maken op je eigen website. Dit kan ook in de vorm van video of ander beeldmateriaal. Kortom, er moet iets zijn wat andere webmasters interessant vinden om aan hun bezoekers te tonen. In dat geval kunnen ze een verwijzing (link) plaatsen vanaf hun website.
Zodra je de content hebt gemaakt op je website is het taak om ervoor te zorgen dat andere webmasters op de hoogte worden gesteld van de informatie. Dit doe je door ze per email op de hoogte te stellen, maar je kunt er ook voor zorgen dat je het via andere kanalen verspreidt waar het vervolgens kan worden opgepakt. Denk aan social media kanalen of bepaalde platformen in een bepaald netwerk. Er zijn bijvoorbeeld portalen speciaal voor journalisten, zoals het ANP Pers Support. Dit zijn overigens ook methoden die niet tijdrovend zijn en waarmee je relatief makkelijk en snel je doelgroep bereikt.
Een extern bureau inschakelen
Zelf beperkt de tijd of simpelweg niet de kennis en ervaring om de content marketing helemaal zelf te doen? Dan kun je ook een extern bureau inschakelen om de content marketing uit te voeren, zoals Machielsen. Machielsen is ook een gespecialiseerd vertaalbureau, waardoor je een bepaald project direct kunt laten vertalen naar websites voor andere landen. Bij content marketing wordt het aangeraden om een project pas te vertalen en door te zetten in een ander land wanneer deze ook daadwerkelijk een succes is geworden.